תמיכה מוחלטת: שר החוץ נפגש עם נשיא ארגנטינה

אתר קול חי No Comments on תמיכה מוחלטת: שר החוץ נפגש עם נשיא ארגנטינה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר החוץ אלי כהן נפגש הלילה (בין מוצ"ש לראשון), יחד עם בני משפחות חטופים, עם נשיא ארגנטינה הנכנס חבייר מילאיי. שר החוץ בירך את מילאיי על כניסתו לתפקיד והדגיש כי יחסי שתי המדינות יעמיקו עוד יותר תחת הנהגתו.

בארגנטינה חיה הקהילה היהודית החמישית בגודלה בעולם, שחוותה גם היא פגיעה מארגוני טרור על אדמתה לרבות הפיגוע של החיזבאללה כנגד שגרירות ישראל בה נרצחו 29 אנשים ב-1992. בהתאם שוחחו השניים על ההתפתחויות האחרונות בנוגע ללחימה נגד החמאס והשר כהן הדגיש בפניו כי על כל העולם המערבי לפעול על מנת להוציא את חמאס, על כל שלוחותיו וגרורותיו, מחוץ לחוק ולייבש את מקורות המימון שלו, כדי שהזוועות כפי שראינו ב-7 באוקטובר על ידי ארגון טרור גרוע מדעא"ש, לא ישובו, לא בישראל, לא בארגנטינה ולא בשום מקום בעולם.

בשישי, נפגש שר החוץ אלי כהן גם עם שרת החוץ החדשה של ארגנטינה דיאנה מונדינו. השניים דנו ביחסי המדינות ובשיתופי פעולה אפשריים בזירה הבינלאומית. בנוסף דנו בהתפתחויות במזרח התיכון בהקשר למלחמה נגד חמאס בעזה.

זהו ביקורו השני של שר החוץ כהן באמריקה הלטינית, לאחר שביקר בפרגוואי ואורוגוואי לפני כארבעה חודשים.

שר החוץ אלי כהן: "ארגנטינה מדינה אסטרטגית בדרום אמריקה ותחת הנשיא מילאיי, הברית בין המדינות תתחזק. הודיתי לו על עמידתו הנחרצת לצד ישראל במאבקה בטרור וכוונתו להכריז על חמאס כארגון טרור וכן על קריאתו לשחרור החטופים ללא תנאי. הזמנתי את הנשיא לבקר בישראל ולחנוך את שגרירות ארגנטינה בירושלים, כפי שהנשיא הנכנס בעצמו הזכיר בנאומיו בחודשים האחרונים".

צילום: Nico kremenchuzky MFA

נשיא ארגנטינה חבייר מילאיי: "אני רוצה להדגיש את הסולידריות המוחלטת שלנו עם העם בישראל בעקבות מעשי הטרור שביצע ארגון הטרור חמאס. אנו מגנים אותם בצורה חדה וברורה. אני תומך בזכותה המלאה של ישראל להגן על עצמה מפני אותן התקפות טרור. בנוסף אנו בוחנים את האפשרויות בהכרזה על חמאס כארגון טרור בארגנטינה".

בתוך כך, אמש, התקיימה בארגנטינה הדלקה היסטורית של נר שלישי של חנוכה. ערב לפני השבעתו, נשיא ארגנטינה חבייר מילאיי השתתף בטקס המסורתי המרגש, בעודו עונד את הדיסקית הקוראת לשחרורם של כלל החטופים מידי ארגון הטרור חמאס, לצד משפחות שהגיעו לארגנטינה לסדרת פגישות עם בכירי ממשל וראשי קהילות בקריאה לשחרור יקיריהם.

שר החוץ אלי כהן הוביל את התפילה והבטיח כי כמו במקרה חנוכה, גם כאן, ינצח האור את החושך וכי הוא ימשיך לפעול מעל כל במה בינלאומית להעלות את המודעות לחטופים על מנת שישובו לביתם ולבני משפחותיהם, במהרה, בריאים ושלמים.



0 תגובות